Dag 1, Sint-Petersburg - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Mennolt Vedder - WaarBenJij.nu Dag 1, Sint-Petersburg - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Mennolt Vedder - WaarBenJij.nu

Dag 1, Sint-Petersburg

Door: Mennolt

Blijf op de hoogte en volg Mennolt

04 Augustus 2014 | Rusland, Sint-Petersburg

Eindelijk begint dan mijn langverwachte avontuur, en ik was dan ook heel enthousiast om te vertrekken. En nu mag ik aan mijn 1e echte verslag werken.
Een vakantiedienstregeling en spoorwerkzaamheden, zorgde er voor dat ik later op Schiphol aan kwam, dan de bedoeling was. Schiphol was ook nog eens bomvol met reizigers, maar door wat ervaring kwam ik er nog wel redelijk snel doorheen. De vlucht was een klein beetje vertraagd, want ze moesten nog een band verwisselen van het vliegtuig. Toen de krik eraf ging en het vliegtuig even op en neerging kalmeerde de stewardessen de passagiers dat het normaal was.
De aankomst in Sint-Petersburg was prachtig, want ik kon het centrum al zien vanuit het vliegtuig.
Het was een mooi vliegveld, maar er mochten vanuit veiligheidsoverwegingen geen foto’s van gemaakt worden. Eenmaal door de streng-ogende douane post, liep ik naar de chauffeur die met het bordje stond van Tiara Tours. Hij vroeg waar ik heen ging en ik antwoorde bij de hand Beijing. Hij bedoelde natuurlijk naar welk hotel. Daarna kwam een nieuwe verwarring, want ik was op het laatste moment toch in een ander hotel ingedeeld dan dat op mijn papieren stond en ik was de enige passagier die met hem mee moest. Onderweg ontdooide de chauffeur van gedrag, en gaf me wat feiten en tips over de stad.
Volgens mij was ik 1 van de eerste gasten voor het hotel, want 2 jonge Russische meisjes, moesten samen alle zeilen bij zetten om de procedure door te lopen, om een kamer uit te geven. Na registratie van mijn gegevens moest ik vragen of ik ook nog een sleutel van de kamer mocht, want die waren ze in alle stress vergeten.
Het is warme warme zomeravond in Sint-Petersburg (tegen de 30 graden nog). Ik heb een lekker pizza gegeten en een rondje gelopen voor een 1e verkenning. Wat me opvalt is de vriendelijkheid en een gezellige zomeravondsfeer in de straten. Misschien komt het omdat de zomeravonden lang zijn, want de zon gaat niet snel onder. Maar ook misschien omdat er overal op straat live muziek is.
Ik heb op de blog website al een paar foto’s gezet als sfeer-indruk. De grachten, het Hermitage, en “de Kerk van de verlosser op het bloed”. Ik ga een route uitstippelen voor morgen. Ik denk dat ik alle onderdelen van de foto’s uitgebreider ga doen.

  • 04 Augustus 2014 - 21:31

    Tante Jacqueline :

    Ik ben jaloers, nu al.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mennolt

Actief sinds 03 Feb. 2013
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 11136

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2014 - 03 September 2014

Trans-Mongolie Express

03 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: