dag 6 - Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Mennolt Vedder - WaarBenJij.nu dag 6 - Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Mennolt Vedder - WaarBenJij.nu

dag 6 - Moskou

Door: Mennolt

Blijf op de hoogte en volg Mennolt

14 Augustus 2014 | Rusland, Moskou

Vandaag is mijn laatste dag in Moskou, en vandaag zal en moet ik het Kremlin bezoeken.
Gelukkig is het vandaag weer warm en heet en geen regenwolken in zicht.
Bij aankomst van het Kremlin zag ik een enorme rij met toeristen staan voor de kassa’s , waar geen beweging inzat. Alle kassa’s verkochten dezelfde entreekaartjes behalve van de armourer(schatkamer). Maar ik zag ook een paar automaten vrij staan, dus ik ben de hele rij voorbij gelopen, richting het automaat en mijn kaartje geselecteerd, daarna wat roebels in het automaat geduwd en ik had mijn kaartje in bezit. Eenmaal door de beveiliging heen, zag ik een mooie binnenplaats en mooie kerkjes en een leuk park en een enorm kanon. Ik heb mijn rondje gemaakt en wat foto’s gemaakt en weer naar buiten.
Ik heb nog een rondje gemaakt in de omgeving om wat mooie foto’s te maken, wat mij opviel was het aantal bruiden. Ik heb er zeker 20 gezien binnen een uur. Het aantal bruidsmeisjes was niet meer te tellen.
Een ander iets wat mij elke keer over kwam was dat Russische toeristen mij elke keer de weg vragen in het Russisch, zie ik er dan als een Rus / Moskoviet uit?
Daarna wist ik niet precies meer wat ik wilde bezoeken in Moskou, dus ik dacht ik ga experimenteren met het metro-net. Elk station in Moskou is bijzonder en uniek. En dan te bedenken dat het 9 miljoen reizigers per dag verwerkt.
Ik zag iets van “sportivnaja” staan en ben daar maar uitgestapt. Ik dacht dus, ik ga richting het voetbal stadion. Die heb ik dan wel gevonden, maar dit is eigenlijk een splinternieuwe in aanbouw. Rusland is in ieder geval op tijd voor het WK in 2018.
Na de bouwput ben ik in de metro gestapt en in een willekeurig station uitgestapt.
Tot mijn verrassing was het dicht bij Gorki-park. Dit is een beetje het Central park van Moskou, maar heeft alleen veel meer activiteiten dan in New York. Vanwege het mooie weer liggen veel Moskovieten in het gras te zonnen, maar er was ook een soort festival gaande met muziek van Dj’s en muzikanten, B-boy battles, skateboarden, kunsttentoonstellingen, Capoeira en sport, Basketbal en Beachvolleybal. Zeker het beachvolleybal waren het maar een stel prutsers. Ook was er een autoshow met getunede auto’s. Het was wel grappig om een verlaagde Lada met een hydraulisch systeem, alle wielen te zien bewegen.
Ik heb nog een rondje gelopen langs de Moskou-rivier en daarna weer terug gegaan richtingen het appartement.
Morgen vertrek ik met de trein naar Irkutsk, dus ik heb een reis van 4 dagen voor de boeg. Daarna kunnen jullie mijn volgende verslag verwachten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mennolt

Actief sinds 03 Feb. 2013
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 11124

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2014 - 03 September 2014

Trans-Mongolie Express

03 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: