dag 5 - Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Mennolt Vedder - WaarBenJij.nu dag 5 - Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Mennolt Vedder - WaarBenJij.nu

dag 5 - Moskou

Door: Mennolt

Blijf op de hoogte en volg Mennolt

14 Augustus 2014 | Rusland, Moskou

Vanmorgen had Vladimir een lekker ontbijt voorbereid. Daarna kan ging met de metro richting Bunker 42, het koude oorlog museum. Ik had dit als eerste op mijn programma omdat ik al op het Internet had gelezen dat het moeilijk te vinden was. Mijn navigatie skills werden wel op de proef gesteld, maar ik kon het wel vinden ook al was het een zijstraatje van een zijstraat.
Daar trof ik een groene metalen muur met een rode ster erop. Nadat ik de toch wel pittige entreeprijs van 1800 roebels had betaald, kon ik naar binnen met volgens mij een Russische officier als gids. Toen de hele groep de gang inwas ging de hydraulische deur dicht waardoor je het gevoel opgesloten was een grote kluis van 5000 m2. Daarna gingen we 18 verdiepingen naar beneden de bunker in. Beneden waar nauwe stalen gangen en we werden door het doolhof geloodst. Helaas voor mij was de hele tour in het Russisch. Toen we bij het controlecentrum kwamen mochten 2 kinderen het lanceren van een nucleaire bom simuleren en daarna werd een filmpje getoond van een nucleaire holocaust. Ik wilde er een foto van maken, maar een veiligheidsman tikte mij op de schouder dat dat niet de bedoeling was. Van het filmpje trokken de rillingen over mij rug en zeker omdat 2 kinderen het konden afvuren. Aan het eind bedankte de gids ons voor de belangstelling en moesten we weer 18 verdiepingen naar boven. Hijgend kwam ik bovenaan en daar stond de gids mij op te wachten, want hij had de lift genomen. Dat vertelde hij mij, lachend en in vloeiend Engels. Ik wist niet dat Russen zoveel humor hadden zeg, maar hij had er veel lol in.
Na deze tour wilde ik weer richting het Rode Plein en een bezoekje aan het Kremlin maken.
Maar het is niet te geloven, maar voor de 2e keer dat ik het Rode Plein kwam oplopen ging kwam er weer een hoosbui aan. Ik heb 2 uur lang onder een viaduct verscholen.
Toen het weer droog was heb ik maar een hop on hop off bus genomen.
’s Avonds had ik afgesproken met mijn collega’s om samen te wat eten samen. Ik heb dus maar de metro genomen naar de andere kant van Moskou en daar heb ik voor het eerst een kaviaar pannenkoek gegeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mennolt

Actief sinds 03 Feb. 2013
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 11115

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2014 - 03 September 2014

Trans-Mongolie Express

03 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: