Dag 4, Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Mennolt Vedder - WaarBenJij.nu Dag 4, Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Mennolt Vedder - WaarBenJij.nu

Dag 4, Moskou

Door: Mennolt

Blijf op de hoogte en volg Mennolt

07 Augustus 2014 | Rusland, Moskou


Ik werd ongeveer 45 minuten voor aankomst in Moskou wakker in de trein. Het was niet super comfortabel, maar omdat ik moe was heb ik toch genoeg slaap gekregen.
Op het perron werd ik al opgepikt door de contactpersoon in Moskou, die ook Marina heette. Zij reed mij naar de guesthouse aan de rand van het centrum. Daarna stelde zij zich voor aan de eigenaar van een communistisch appartement genaamd Vladimir. Vladimir is een oud Russische mannetje die geen Engels spreekt maar nu inmiddels wel een beetje Engels verstaat.
Dit appartement is net buiten de centrum van Moskou en dicht bij een metrostation, want het op zich een goede thuisbasis maakt.
Moskou is indrukwekkend, maar als ik het voor Sint-Petersburg had gedaan, was ik misschien meer onder de indruk. Sint-Petersburg is vrij westers gebouwd en Moskou is een communistische metropool, dus veel somberder.
Nadat ik mij mezelf het metronetwerk eigen had gemaakt ging ik op weg richting het Kremlin en Rode plein. De stationsnamen kan ik amper lezen, maar het aantal stations tellen gaat ook best goed.
Op het moment dat ik het Rode Plein op liep en naar de Basiliuskathedraal keek, kwam er een hoosbui over. Het Rode plein werd letterlijk en figuurlijk schoongespoeld van de toeristen, want iedereen sprintte voor een schuilplaats. Ik schuilde tegen de muur van het historisch museum en wachtte tot de hoosbui voorbij was. Het Kremlin was vandaag wel gesloten voor toeristen.
Dus voor mij was vandaag, een soort van verkenningstocht en ik heb al veel mooie parken en shopping-centra gezien. Morgen wil ik wel meer dingen doen, zoals bezoek aan het Kremlin en een bezoek aan het koude oorlog museum.

  • 07 Augustus 2014 - 20:09

    Fieke:

    Klinkt goed Men! :-) jammer van de regen, morgen vast beter!!! Veel plezier morgen!
    X Fieke

  • 08 Augustus 2014 - 23:13

    Jacqueline:

    Ik lees niks over de bankiersvrouw! Jammer.... Hahaha , succes met de reacties!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mennolt

Actief sinds 03 Feb. 2013
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 11109

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2014 - 03 September 2014

Trans-Mongolie Express

03 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: